Krok 4
Wybierz opowieść!
Ostatni krok to wybór konwencji i gatunku opowieści, który jest spójny z zainteresowaniami oraz gustem Twojej grupy uczniów. Nasza platforma zawiera 8 gotowych opowieści, z których każda różni się od siebie konwencją i/lub gatunkiem. Stworzyliśmy je badając gusta i preferencje uczniów i uczennic w wieku 12 – 14 lat oraz analizując statystyki wypożyczeń powieści dla młodzieży w bibliotekach.
Dar Skorpiona
#zagadka #postapo
W postapokaliptycznym świecie zniszczonym dawno temu przez wielką katastrofę, w niewielkie osadzie, młody łowca Einar opiekuje się swoim młodszym bratem Arim i codziennie walczy o przetrwanie. Niespodziewanie władzę w mieścinie przejmuje nowy wódz. Wraz z nim pojawia się dobrobyt, obfitość jedzenia i tajemnicza choroba, o której nikt nie chce głośno rozmawiać. Gdy zaczynają chorować kolejni przyjaciele Einara chłopak postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i samodzielnie odkryć prawdę.
Klub VHS i Ostatnia Przystań
#przygoda #fantastyka
Vera, Hugo i Simon, czyli troje młodych przyjaciół nazywających się Klubem VHS ma tendencję do pakowania się w kłopoty. Podczas wizyty w starej, zapomnianej szopie przypadkiem uruchamiają tajemnicze urządzenia, które pomniejsza całą trójkę do rozmiaru owadów. Przyjaciele zyskują przy okazji zdolność do porozumiewania się z każdym zwierzęciem. Czy uda im się dzięki temu znaleźć sposób na powrót do domu i dawnego rozmiaru?
Dziedzictwo króla Artura
#rywalizacja #fantasy
Król Artur odszedł do Avalonu, Ziemi Kobiet, Wyspy Jabłoni czy jak to określali prości ludzie, Krainy Zmarłych. Ten dzień Brytowie zapamiętają jako najsmutniejszy dzień w dziejach ich królestwa. Władcy i rycerze z każdego zakątku ziem brytyjskich zjechali do Camelotu, aby przez trzy dni wspominać dokonania zmarłego króla, lecz co najważniejsze, świętować ukoronowanie nowego władcy. Gdy wszystko wydaje się ustalone, uroczystość zakłóci niespodziewany spór pomiędzy synami Artura.
I rozpłynął się we mgle
#zagadka #cyberpunk
Tam, gdzie istnieje magia, zazwyczaj gardzi się technologią. Jest jednak miasto, w którym smoki, ludzie, minotaury i syreny kochają komputery, internet i technologie przyszłości. Pewnego dnia do najlepszego prywatnego detektywa w stolicy, Ariena Silverface, o pomoc zwraca się smoczyca będąca prezeską jednej z największych, globalnych korporacji. Arien nie miał jeszcze tak poważnego klienta, ale jednego jest pewien: sprawa będzie trudna, pilna i wymagająca dyskrecji.
.
Dziewczyna z (nie)tego świata
#wyprawa #postapo
Lily, młoda dziewczyna, budzi się ze snu w zrujnowanym laboratorium. Nie pamięta ani tego, kim jest, ani jak się tutaj znalazła. Z gruzów pomaga jej się wydostać chłopak, który mówi w zupełnie innym języku niż ona. Lily czuje, że zupełnie nie pasuje do tego świata. Musi nauczyć się nowych obyczajów i za wszelką cenę odzyskać wspomnienia. Nie wie nawet, jak długo spała.
A po dwóch dniach nastąpił koniec…
#przygoda #fantastyka
Dwa dni im wystarczyły, aby podbić naszą planetę. Zaczęło się od wyłączenia prądu. Następnie ich ogromne statki zmiotły w pył wszystkie ludzkie wojska. Technologia oparta na szybkich, nieziemsko gorących wiązkach światła zniszczyła najważniejsze obiekty kultury. Wszystko działo się tak szybko. Chaos ogarnął cały świat. Woda przestała lecieć z kranu. Jedzenie się zepsuło.
To wtedy zeszli ze swoich statków i po raz pierwszy postawili stopę na ruinach naszych miast.
Wyprawa po sekret Majów
#przygoda #starożytne_cywilizacje
Alexander i Lucas to synowie znanego małżeństwa archeologów. Na pierwszą wspólną wyprawę cała rodzina Harperów udaje się do Meksyku. Gdy rodzice dokonują spektakularnego odkrycia, w pośpiechu i pod osłoną nocy wyjeżdżają do Mexico City po dodatkowy sprzęt badawczy. Chłopcy pozostawieni pod opieką lokalnej przewodniczki decydują się sami eksplorować tajemnicze ruiny Majów.
Mrok skrywany pod ziemią
#wyprawa #fantasy
Kiedy spokojną dotąd krainę Landale zaczynają najeżdżać wiecznie głodne plemiona goblinów, król wysyła swoją córkę, księżniczkę Lonovrę w niebezpieczną misję. Wraz ze swoimi najlepszymi przyjaciółmi, elfem Feno i krasnoludzicą Kobulą musi udać się do północnych krain, skąd wywodzą się najeźdźcy, by dowiedzieć się co jest prawdziwą przyczyną ataków.